Wednesday, October 1, 2008

treasure of my life, poems from my heart - - 33

ဘ၀ထဲက ရတနာ၊ ရင္ထဲက ကဗ်ာ (၃၃)

၁။
ပါရီက ကုိကုိ
ဂ်ာမနီက ပ်ဳိပ်ဳိ
လာၿပီဗ်ဆုိ
ဗမာျပည္က ညိဳညိဳ
သာစည္ကႀကိဳ။

ကဗ်ာတပုဒ္ရယ္လုိ႔ ဖြဲ႕လိုက္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ တေလာက ပါရီေရာက္လိုက္၊ ဂ်ာမနီေရာက္လိုက္နဲ႔မို႔ အမွတ္တမဲ့ေပၚလာတဲ့ နေဘကာရန္ကေလးေတြပါ။ ဒီလိုအစပ္အဟပ္ နေဘထပ္ကေလးေတြဟာ အခြင့္သာရင္သာသလို ေပၚတတ္စၿမဲပါ။ ျမန္မာတုိ႔ရဲ႕ အေလ့တခုလုိ႔ ေျပာႏုိင္ပါတယ္။ ၿပံဳးဖြယ္ေပ်ာ္ဖြယ္ ကာရန္အတိုအထြာကေလးမ်ားလဲ တခ်က္တခ်က္ လက္ခနဲ၀င္းခနဲ ေပၚတတ္ပါေသးတယ္။

အေမရိက၊ အင္ဒီးယားနားျပည္နယ္၊ ဖို႔တ္၀ိန္းေရာက္စဥ္က အဲဒီမွာ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္စုိးခ်ိန္၊ ဆရာ ေမာင္စြမ္းရည္နဲ႔ ဆရာေမာင္သစ္ဆင္းတုိ႔ အတူေနၾကပါတယ္။ စာ၀ုိင္း ကဗ်ာ၀ုိင္းဖြဲ႕မိရာက ေဒၚမာမာေအး ေရာက္လာျပန္ေတာ့ ဂီတသီခ်င္းကိစၥေတြလဲ ေျပာၾကဆုိၾကနဲ႔ ေသာေသာညံသြားပါေတာ့တယ္။ အဲဒီမွာ စိန္ေအာင္မင္း သီဆုိဓာတ္ျပားသြင္းခဲ့တဲ့ “ကိန္းက်ပ္က်ပ္ ႏုံဘိန္းပတ္ပတ္ဗံု” ေျမ၀ုိင္းသီခ်င္းအေၾကာင္း စကားစပ္မိၾကျပန္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ …

“မုိးတိမ္ျပာကေမွာင္
ပုဆုိး၊ ထမိန္ပ၀ါက မေရွာင္
သူခုိးကလိန္ ပါသမွ်ေျပာင္
စုိးခ်ိန္ အာကအေကာင္” လုိ႔ …
စပ္မိစပ္ရာ လက္တန္းဆုိလုိက္မိတာနဲ႔ ၀ါးခနဲပြဲက်သြားခဲ့ရတယ္။ ကုိစိုးခ်ိန္ကအိမ္ရွင္ပါ။ သူေကၽြးတာ ေမြးတာ စားေသာက္ၿပီး မ်က္ႏွာနာေပမဲ့ ကာရန္က အားမနာပါးမနာထြက္လာေတာ့ မနဲေတာင္းပန္ရ ပါတယ္။ ျမန္မာ့ကာရန္ဓေလ့ကုိသိၿပီးသား ကဗ်ာဆရာမုိ႔ ရယ္ရယ္ေမာေမာနဲ႔ ခြင့္လႊတ္ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။

(၂)
ျမန္မာဘာသာစကားဟာ တလံုး၊ တသံ၊ တနက္ထြက္တဲ့ ဧက၀ဏၰ ဘာသာစကားပါ။ ျမန္မာဘာသာ စကားရဲ႕ အခြင့္သာမႈေၾကာင့္ ကာရန္ႂကြယ္ႂကြယ္ စပ္ဆုိကစား ဉာဏ္ရည္ပြားႏုိင္တဲ့ အခြင့္ထူးကုိ ရရွိ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ …

“သစ္ပင္ခြၾကား၊ ျမက္ထံုးထား
ငါ့ႏြား ဘယ့္ႏွယ္စားပါ့မယ္။
ေယာကၡမေရွ႕ထား၊ ကုိယ့္ရည္းစား
စကား ဘယ့္ႏွယ္ေျပာပါ့မယ္။”
စတဲ့ သူငယ္ဘာ၀ စကားထာ၀ွက္တမ္း ကစားတာကအစ …

“စံပယ္ပန္း တခက္ႏွစ္ခက္
မျပယ္တမ္း တသက္ႏွစ္သက္”
“ကၽြန္းတုန္း ေၾကာက္ေလွ်ာက္
လြမ္းတုံး ေမာင္ေရာက္”
“ပ၀ါပါး၊ ၾကက္သားထုပ္ေတာ့
စြန္းတတ္တယ္။
တရြာသား၊ ရည္းစားလုပ္ေတာ့
လြမ္းတတ္တယ္”
“တမာသား က်ည္းသားခုတ္ေတာ့
က်ဳိးတတ္တယ္။
တရြာသားရည္းစားလုပ္ေတာ့
ပုိးတတ္တယ္။”
“ဇာျခင္ေထာင္ မီးေလာင္ေပါက္ကယ္
မလာခ်င္ ညည္းေမာင္
ေၾကာက္တယ္”
“အဖုိးႀကီးႀကိဳက္တဲ့ေကာင္မေလးရယ္
ကုိးမီး႐ိုက္လုိ႔ ေမာင္ကေကၽြးမယ္”

ဒီလုိနဲ႔ ဘ၀တသက္တာလံုး ကာရန္ေတြ နေဘေတြသံုးၿပီး ေပ်ာ္တၿပံဳးၿပံဳးေနခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီအထိ ကာရန္ေလ့တဲ့ လူမ်ဳိးပါ။

(၃)
အဲဒီအမ်ဳိးသားဓေလ့ကုိ အေျခခံၿပီး ႀကီးက်ယ္တဲ့ကဗ်ာဉာဏ္နဲ႔ ေပါင္းစပ္လိုက္တဲ့အခါ …

“ေကာင္းက်ဳိးအေထြေထြနဲ႔
ခၽြန္ေစ ျမေစေစာ။
ေဒါင္းအုိးေ၀ရယ္လုိ႔
တြန္ေစ ကေစေသာ။”

လုိ႔ ဆုိတဲ့ မ်ဳိးခ်စ္ကာရန္ေတြ ေရတံခြန္က ေစြသြန္လုိက္သလို စီးက်လာပါေတာ့တယ္။ အဲဒါကေတာ့ ဆရာႀကီး သခင္ကုိယ္ေတာ္မိႈင္းပါ။

“သေျပႏုခ်ိန္
တင္ရန္ပန္းေတြကလဲ မ်ားပါဘိ။
ေဖပုရွိန္
အဂၤလန္နန္းေျမသြားတုိ႔ကိုလ“။
ေထရ္အရဟံ
ဘိကၡဳဓာတ္သေဘာေတြနဲ႔
စီရံ တိ႒တု သဒၶေမၼာ။”
“ဥံဳအရဟံ သစၥာကတိေတြနဲ႔
ဂဠဳန္သရဏံဂစၦာမိၾကေပေတာ့”။
“ေတာင္တမန္းၿမိဳ႕
ေနလႏွစ္ေဆာင္ အညႇဳိးတြင္ျဖင့္
ေအာင္ဆန္းတုိ႔
ေရႊလေရာင္အဖုိး”။
“မင္းတုိ႔ဉာဏ္အျမင္
တမုိက္တထြာမွ်ရယ္နဲ႔
ျငင္းဖုိ႔သန္လွ်င္
မုိက္ရာက်ေပလိမ့္”။ စသျဖင့္ … စသျဖင့္။

အလြန္ႂကြယ္၀တဲ့ ကဗ်ာဉဏ္နဲ႔ ႏုိင္ငံလြတ္လပ္ေရးကုိ အလုပ္အေကၽြးျပဳခဲ့ပါေပတယ္။

(၄)
ဆရာႀကီးမိႈင္းရဲ႕ မန္က်ည္းရြက္သပ္ နေဘထပ္ ကာရန္ႀကီးမ်ားကုိ အားက်ၾကည္ညိဳၿပီး ေတးဂီတ ဖြဲ႕ဆုိသူကုိလဲ သတိရမိပါရဲ႕။ သူကေတာ့ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား၊ ဂီတစာဆုိျမတ္ေလး။ သူလဲ နေဘကာရန္ အလွ်ံအပယ္သံုးၿပီး ေတးသီခ်င္းေတြ သီကံုးခဲ့တယ္။

“လြတ္ေၾကာင္းအၿမဲေမွ်ာ္
အစစညီမွ် ညီလုိေပ
ခြပ္ေဒါင္းရဲေဘာ္
မမ ညီမ ညီအကုိေတြ …။”
“အလွဘုရားမေလး
လိုရာဖက္ လိုရာဖန္
ကျပားမေလး
ညိဳျပာညက္ ဂိုယာရမ္”။
“လူ႔ေလာကဟန္ပန္အေရးနဲ႔
ပ်မ္းမွ်ေၾကးအေျဖ
ဥေရာပဆန္ဆန္ေတြးတဲ့
ရွမ္းမေလးေရ …။”
“ဘ၀င္မွာ တုန္စရာ့
စက္လႈပ္ပ်ံကစား
မဂၤလာဒံုက လုပ္ခုပ္သံမ်ား။”
“ကမၻာတုန္ရမဲ့ ႀကီးမားခ်က္ဗဟုိ
ရတနာပံုအလွရဲ႕
သီးျခားတကၠသိုလ္ ပ်ဳိ”။

ဒီလုိ ဒီလုိနဲ႔ ေခတ္စာဆုိေတြကလဲ ကာရန္မဲ့ေတြ ဘာေတြေရးေနရင္းက ၁၉၈၈ ခု “ၿငိမ္ပိ”
ေပၚလာေတာ့ …

“အခ်ိန္မရွိ လမ္းျပင္၊ ကလိန္ေစ့ျငမ္းဆင္ ၿငိမ္ပိလမ္းစဥ္“ လို႔ ထိထိမိမိ အုပ္ထည့္ခဲ့ၾကတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အာ၀ဇၨန္းဉာဏ္ရႊင္ပံုပါ။

ကၽြန္ေတာ္လဲ မေနႏုိင္။ ဒီပဲယင္းအေရးေပၚလာေတာ့ …
“ေခတ္ သူခုိး ဒျမ၊ စစ္အစုိးရရဲ႕
ညစ္မ်ဳိးအ၀၀ကုိ ႏွစ္တရာမက
အခင္အမင္သုဥ္းပါဘိ ရွစ္ကမၻာတမွ်
မျမင္ခ်င္ေအာင္မုန္း” လုိ႔ေရးမိပါတယ္။ ။

ေခတ္ၿပိဳင္ဂ်ာနယ္ အတြဲ (၁၂၃)၊ ၾသဂုတ္ ၂၀၀၃



No comments: