Wednesday, October 1, 2008

treasure of my life, poems from my heart - 43

ဘ၀ထဲက ရတနာ၊ ရင္ထဲက ကဗ်ာ (၄၃)

(၁)
“စာေပေလာက၊ က်ယ္ေျပာလွ၏
သူကတျဖာ၊ ငါက တဖံု
ထံုတတ္သည္မွာ၊ ဓမၼတာတည့္။

အထံုအဖီ၊ စံုညီအတြဲ
ရွိစၿမဲတည့္။

ငါစြဲမသုိ၊ ကိုယ္စြဲမထား
စာေပအားသာ၊ ပြားပါေစခ်င္
တိုးေစခ်င္သည္
ငါ့တြင္ ဆႏၵႀကီးႏိုင္မွ ..” တဲ့..။

ဆရာေဇာ္ဂ်ီဆံုးမခဲ့တဲ့ စာေပေလာက ၾသ၀ါဒကဗ်ာပါ။ က်ယ္ေျပာလွတဲ့ စာေပေလာကႀကီးထဲမွာ အယူအဆအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ အေတြးအေခၚအမ်ဳိးမ်ဳိး ေထြျပားပြားမ်ားတတ္ၾကတာ ဓမၼတာထံုးစံပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အလုိတူတာလည္းရွိ၊ ဖီလာဆန္႔က်င္ျဖစ္တာလည္း ရွိပါတယ္။

ဘာပဲေျပာေျပာ “ငါစြဲ” ကုိျဖဳတ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ ငါလုပ္သမွ် ဟုတ္ရမယ္။ ငါႀကံသမွ်မွန္ရမယ္ဆုိတဲ့ ငါစြဲ အတၱစြဲ တင္းလင္းခံေနရင္ အမွန္ကုိေရာက္မွာ မဟုတ္ပါ။ ငါစြဲ အတၱစြဲျဖဳတ္ၿပီး အဟုတ္အမွန္ကုိ ျမင္ေအာင္႐ႈတတ္မွသာ ေနရာက်ေပမယ္။

ေနရာခပ္သိမ္းမွာ ငါစြဲအတၱ ႀကီးမားေနၾကတဲ့အတြက္ ဒိ႒ဓမၼကုိ မျမင္ႏိုင္ဘဲ လမ္းလြြဲ လမ္းမွားေရာက္သြားၾကရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ငါတလံုးနယ္ အႏႈန္းက်ယ္ႏိုင္ပါေပ့။

(၂)
ငါစြဲကုိျမင္ႏိုင္ဖုိ႔ ခက္ခဲတယ္။ သိမ္ေမြ႕လြန္းသျဖင့္ ငါမ႑ိဳင္စုိက္ အေမွာင္တုိက္ဖံုးေနတာကုိ မျမင္ႏုိင္။ ျပႆနာရဲ႕ အရင္းအျမစ္ကုိ ရွာမေတြ႕ႏုိင္ျဖစ္တတ္ပံုကုိ တခါက ဒီလုိကဗ်ာဖြဲ႕ခဲ့ဖူးပါတယ္။

“ငါစြဲမရွိ ငါက၀ိ” ဆိုတဲ့ကဗ်ာမွာ …

“ငါစြဲကုိ ငါပယ္
ငါႏွယ္လူမရွိ
သူတကာ ငါ … ငါစြဲတာ
ငါပဲျမင္၏” တဲ့။

ငါစြဲကုိ ငါသာလွ်င္ပယ္ႏုိင္တယ္။ ငါစြဲကုိ ပယ္ႏုိင္စြမ္းရွိတဲ့ ငါလုိလူ ဇမၺဴမွာ ရွိႏုိင္႐ိုးလား။ တပါးသူငါေတြ ငါစြဲအတၱ ႀကီးမားေနတာေတြကုိ ငါပဲျမင္ႏုိင္စြမ္းရွိတယ္။ ငါဆိုတဲ့အေကာင္ဟာ အဲသည္ေလာက္ ဥာဏ္ျမင္ႀကီးမားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ ငါကုိယ္ပါကလားေနာ္ … လို႔ ေလွာင္ရယ္ ရယ္မိတဲ့ ကဗ်ာပါ။

ျမန္မာႏုိင္ငံသားေတြ ရပ္ျခားေျမျခားမွာ အသင္းအဖြဲ႕ဖြဲ႕ေလတုိင္း တြဲရင္ခဏ၊ ကြဲတာ ထာ၀ရလုိ ျဖစ္ေနတာ။ ျမန္မာ့သဘာ၀လုိ႔ဆုိခ်င္စရာ။

“ငါႏွင့္ငါသာ ႏိႈင္းစရာဟု
ပညာမုန္ယို၊ အရြယ္ပ်ဳိက
မဆုိစေလာက္၊ မာန္ေစာင္ေျမာက္၍
ႏႈတ္ေငါက္လြန္မိ၊ ေဒါသရွိ” လုိ႔ …
ရွင္မဟာရ႒သာရက မိမိရဲ႕မာနကုိ သတိရႏွိမ့္ခ်ၿပီး ကန္ေတာ့ပန္း ဆင္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ပညာရွိပီသလွပါတယ္။

“ငါသာ ငါ့ထက္၊ မာန္မတက္ႏွင့္
အထက္ေနမင္း၊ ေလးကၽြန္းခ်ဥ္းလည္း
မလင္းတိမ္တိုက္၊ တကၽြန္းမုိက္၏
ႏႈိင္းလိုက္သည္သာ ဤအရာကုိ
ပညာရွိက၊ သတိရလိမ့္” လုိ႔ …

ရွင္မဟာသီလ၀ံသဆရာေတာ္က အေျမာ္အျမင္ရွိရွိ ဆံုးမခဲ့ဖူးပါတယ္။ အတၱမာန ဟုန္းဟုန္းထေနတဲ့သူေတြ သတိရစရာျဖစ္ပါတယ္။

ေထာင္ထဲမွာ “မာန္တက္တယ္” ဆုိတဲ့စကား အသံုးတြင္က်ယ္လွပါတယ္။ အရာရာမွာ တက္လာတတ္တဲ့ မာန္စြယ္ကုိ သတိျပဳဖြယ္အသံုးအႏႈန္းမုိ႔ ႏွစ္သက္ဖြယ္ေကာင္းလွပါတယ္။

“ငါစြဲ အတၱ၊ မာန္ႏွိမ့္ခ်လ်က္
ေလာကခ်မ္းသာ၊ ငါခ်မ္းသာလိမ့္။
ငါသူတပါး၊ လူအမ်ားတုိ႔
တသားတည္းပင္၊ ေသြးစိတ္၀င္လ်က္
ခ်စ္ခင္ၾကင္နာ၊ လက္တြဲပါမူ
ငါေကာင္း သူေကာင္း၊ အမ်ားေကာင္းလိမ့္။
ေပါင္းေဖာ္မ်ားစြာ၊ လူ႔ကမၻာကုိ
စုကာဖန္တီး၊ ဥာဏ္ဆီမီးျဖင့္
ခရီးေရွ႕သုိ႔၊ တက္ၾကစုိ႔ …” လုိ႔ …

တေယာက္တလက္ လက္ခ်င္းဆက္ၿပီး လူ႔ေလာကတည္ေဆာက္ၾကဖုိ႔ လံႈ႕ေဆာ္ေရးသားမိပါတယ္။လက္တေခ်ာင္းနဲ႔ ဓားေကာင္းကုိဆုပ္ကိုင္ႏုိင္မယ္မဟုတ္။ ႏွမ္းတလံုးတည္းန႔ဲ ဆီရႊဲရႊဲဆမ္းလုိ႔မရႏုိင္။

“ငါမပါ၊ ဘယ္ဟာမွ မၿပီး၊
ငါပါျပန္ေတာ့လဲ
ဘယ္ဟာမွ မၿပီး”
ဆုိတဲ့ ေခတ္သံုးဆုိ႐ိုးစကားလုိ အမွားကုိျမင္ၿပီး စိတ္ယဥ္ေအာင္ ဆံုးမႏုိင္မွ ႏွလံုးလွႏုိင္မွာ မုခ်။

ေခတ္သီခ်င္းတပုဒ္မွာ “အတၱက ေတာင္လုိေမွာက္၊ ကမၻာႀကီးဟာ မီးလိုေတာက္” လို႔ဆိုသံကုိ ၾကားလုိက္ရဖူးပါတယ္။
မွန္လိုက္ပေလ ဟုတ္ပေလ။ ဒီေန႔ ကမၻာႀကီးတခုလံုးမွာ မၿငိမ္းႏုိင္မသိမ္းႏုိင္ေအာင္ ေတာက္ေလာင္ေနတဲ့ မီးေတာက္မွာ အတၱမီးေတာက္ မဟုတ္ပါလား။ ။

ေခတ္ၿပိဳင္ဂ်ာနယ္ အတြဲ (၁၃၈)၊ ႏုိ၀င္ဘာ ၂၀၀၄





No comments: